6 Tetor Hatibi, parlamenti italian po diskuton risitė, tė gjitha procedurat qė kanė ndryshur nė ligjin e vjetėr
Lehtėsohen procedurat e bashkimit famijlar dhe kartės sė qėndrimit pėr emigrantėt nė Itali, pėrfshi edhe ata shqiptarė. Sipas Durim Hatibit, Shefit tė sektorit tė Emigrimit, nė Drejtorinė e Politkave Migratore, pranė Ministrisė sė Punės dhe Ēėshtjeve Socialie kėto ditė, Parlamenti italian po diskuton risitė, lidhur me ribashkimet familjare dhe kartėn e qėndrimit.
Ndryshimet e fundit
Mė sė fundi, arrijnė nė parlamentin italian, dy dekretet e miratuara nga qeveria, qė nė verėn e sapokaluar, sa i takon ribashkimeve familjare dhe kartės sė qėndrimit. Nė thelb, tė dy dekretet zbatojnė nė praktikė dy Direktiva tė Komisionit Evropian, tė cilat mundėsojnė lehtėsira pėr ribashkimet familjare dhe ulin vitet e qėndrimit tė rregullt dhe tė vazhdueshėm, nga gjashtė nė pesė, duke mbetur njė prej kritereve kryesorė tė marrjes sė kartės sė qėndrimit, qė kėsisoj do tė unifikohej me leje qėndrimi EC tė rezidentit afatgjatė, tė pėrcaktuar nga Direktiva e mėsipėrme.
Ribashkimet familjare
Sipas dekretit tė miratuar nga qeveria, njė shtetas i huaj, qė qėndron, ligjėrisht nė Itali, nuk do tė ketė mė nevojė tė provojė se fėmija i mitur, me qėndrim aktual jashtė ėshtė nė ngarkim tijin, pėr ta tėrhequr nė Itali. Po kėshtu, do tė bėhet mė i lehtė ribashkimi me prindėrit. Ligji Bosi-Fini parashikon qė ribashkimi familjar mund tė kėrkohet, vetėm pėr prindėrit nė ngarkim, qė nuk kanė fėmijė tė tjerė nė vendin e origjinės dhe mbi 65 vjeē. Po kėshtu, do tė bėhen edhe mė tė buta normat mbi pėrshtatshmėrinė e strehimit: mjafton tė pėrmbushen kriteret e vendosura nga ASL (Enti Sanitar Rajonal) pėr pėrshtatshmėrinė, pavarėsisht nga metrat katrorė tė kėrkuar nga ligjet rajonalė tė fushės. Prindėrve, qė shoqėrojnė njė fėmijė nė Itali, i jepet mundėsia tė punojnė, nė kohėn qė i dashuri i tyre i nėnshtrohet kurave mjekėsore. Aktualisht, duke mos pasur njė leje qėndrimi tė vlefshme pėr tė krijuar marrėdhėnie punėsimi, ato pashmangėrisht i drejtohen armatės sė punėtorėve nė tė zezė. Ndėrsa pėr refuzimin e kėrkesės pėr ribashkim familjar, ose pėr mosripėrtėritjen e kėtij tipi lejeje nuk do tė mjaftojė mungesa e realizimit tė kėrkesave (tė ardhura, strehim etj), por do tė merren parasysh edhe lidhjet familjare, kohėzgjatja e qėndrimit nė Itali, lidhjet me vendin e origjinės. Nga ana tjetėr, kėrkesa pėr ribashkim familjar mund tė mos pranohet pėr motive tė rendit publik dhe tė sigurisė publike tė shtetit italian, apo tė njė shteti, me tė cilin Italia ka nėnshkruar marrėveshje pėr heqjen e kufijve tė brendshėm. Sė fundi, disiplinohet ribashkimi familjar i refugjatėve, qė mund tė kėrkohet pėr tė njėjtat kategori familjarėsh dhe me tė njėjtėn procedurė tė parashikuara pėr tė shtetasit e tjerė tė huaj. Nė ndryshim, refugjatėt nuk kanė detyrim tė provojnė pasjen e njė strehimi, pra as edhe tė tė ardhurave ekonomike, tė domsdoshme nė raste tė tjerė.
Karta e qėndrimit
Dekreti pėrkatės italian, nė thelb bėn zbėrthimin praktik tė Direktivės sė Komisionit Evropian (2003/109/CE), lidhur me Statusin e rezidentit afatgjatė pėr shtetasit nga shtete jo-anėtare tė BE-sė. Sipas kėsaj Direktive, shtetasit nga shtete joanėtare tė BE-sė, qė qėndrojnė, rregullisht nė njė shtet anėtar tė BE-sė, tė paktėn prej pesė vitesh mund tė kėrkojnė marrjen e kėtij statusi, i cili mundėson pėrfitimin e shumė tė drejtave, pėrafėrsisht si ato tė shtetasve tė tjerė tė BE-sė. Mes pėrfitimeve kryesore janė lėshimi i njė lejeje afatgjatė, siē do tė ishte karta e qėndrimit, mundėsia e zhvendosjes, apo lėvizjes sė lirė, madje edhe pėr tu punėsuar nė tė gjithė shtetet e BE-sė, qė kanė futur nė legjislacionin e tyre kėtė Direktivė. Ndėrsa, sikurse parashikohet edhe nė normativėn aktuale, pėr parashtrimin e kėrkesės pėr marrjen e kartės sė qėndrimit duhet provuar se realizohen tė ardhura vjetore jo mė tė ulta se sa pėrkrahja sociale. Pėr personat qė paraqesin kėrkesė edhe pėr familjarė, duhet provuar zotėrimi i njė strehimi tė pėrshtatshėm edhe pėr ato, bazuar nė parametrat minimalė, tė parashikuar nga ligji rajonal pėr strehimin rezidencial publik, si dhe plotėsimi i normave higjienike-sanitare tė verifikuara nga ASL, kompetent pėr territorin. Karta e qėndrimit nuk do ti lėshohet personave, shtetas tė huaj, qė vlerėsohen si tė rrezikshėm pėr rendin dhe sigurinė publike.
Dekreti i fluksit
Ndėrkohė procedurat ligjore pėr miratimin e zakonshėm tė dekret-flukseve, dalėngadalė po i drejtohen fundit tė tyre. Kėsaj here ishte radha e Komisionit tė Ēėshtjeve Kushtetuese tė Dhomės sė Deputetėve tė shprehte opininon pozitiv pėr variantin e propozuar dhe miratuar nga qeveria, lidhur me hyrjen e 350 mijė personave, shtetas nga shtete joanėtare tė BE-sė, duke pranuar tė gjitha kėrkesat e paraqitura nga punėdhėnėsit, qofshin ndėrmarrje, individė, apo familje, sigurisht brenda kritereve ligjore. Afati i fundit i paraqitjes sė kėtyre kėrkesave, pėrmes Zyrave Postare italiane mbeti ai i 21 qershoit 2006.
Nė Komision ndėrhyri edhe zv.sekretarja e Ministrisė sė Solidaritetit Social, Kristina De Luka, duke theksuar se ky dekret ka kaluar tė gjitha hapat ligjorė, lidhur me fushėn imigratore. Kėtu nuk bėhet fjalė, as pėr rregullim statusi dhe as pėr amnisti - tha De Luka - meqė hyrjet dhe vendosja e marrėdhėnieve tė punėsimit nė Itali mbeten tė kushtėzuara nga respektimi i tė gjitha normave nė fuqi, aktualisht. Skema qė po shqyrtojmė ėshtė njė prej instrumenteve mė tė rėndėsishėm pėr tė rregulluar punėn e zezė, duke paraprirė dhe penguar parregullsinė dhe duke favorizuar njė rrugė legale, tė domosdoshme pėr tė siguruar sigurinė, pa lėnė mėnjanė, si shumė tė rėndėsishėm integrimin Pėrfaqėsuesit e opozitės votuan kundėr. Deputetja e Forza Italia Bertolini denoncon: Qeveria do tė shpėrbėjė tė gjithė vendin. Ajo qė po bėhen gati tė miratojnė nuk ėshtė njė dekret-fluks, por njė amnisti e maskuar. Me kėtė ndėėrhyrje, LUnione rregullon 520 mijė shtetas nga shtete joanėtare tė BE-sė, duke e kthyer nė hiē, papėrgjegjshmėrisht programimin e flukseve tė hyrjeve nė vendin tonė, pėrmes sistemit tė kuotave. Nė kėtė dekret, qeveria nxitet nga konsiderata tė drejta pėr tė arritur nė pėrfundime tė gabuara; nė tė vėrtetė nuk mund tė pėrcaktohen kuota shtesė tė hyrjeve tė kėtyre punėtorėve, vetėm nga e dhėna e numrit tė kėrkesave tė paraqitura pėr miratimin e punėsimeve, sepse bie nė kundėrshti me ligjin. Dekreti, qė arsyeshėm merr pėrsipėr tė kalojė ngėrēin e krijuar nga numri i kėrkesave, tre herė mė i madh se kuotat e pėrcaktuara, pėrbėn njė precedent tė rėndė, spepse anashkalon normat mbi imigrimin, duke mos mundur ti ndryshojė. Qeveria le tė vijė nė Parlament dhe tė kėrkojė tė ndryshojė ligjin, duke hapur njė debat, mes forcave politike, pa kėmbėngulur tė paraqesė akte jokorrekte, nė metodė dhe nė pėrmbajtje - shprehet kryetari i grupit parlamentar tė UDC nė kėtė Komision. Sidoqoftė, praktika ligjore, ende mbetet pėr tu plotėsuar: pritet mendimi i Komisionit tė Ēėshtjeve Kushtetuese tė Senatit, i cili ia kalon qeverisė. Hapi i fundit do tė ishte kalimi nė Gjykatėn e Llogarive pėr tė pėrfunduar me botimin nė Gazetėn Zyrtare.
procedurat e reja tė punėsimit
Pėr punėtorėt shumė tė kualifikuar mendohet tė ngrihet njė kanal hyrjesh tė privilegjuara, pasi Neni 27 i ligjit aktual - hyrje jashtė kuotave - nuk mjafton. Talentet nė fushėn e kėrkimeve dhe tė shkencės, tė kulturės dhe artit, tė sipėrmarrjes, tė spektaklit dhe tė sportit, do tė kenė edhe mė shumė lehtėsira pėr hyrjen nė vendin tonė dhe jashtė kuotave tė pėrcaktuara pėr flukset Pėr ato, parashikohen leje qėndrimi tė hapura, tė lėshuara shpejt dhe me kohėzgjatje maksimale pesėvjeēare.
Pėr punėtorėt e tjerė, tė pėgjithshėm do tė mbesė nė fuqi thirrja e drejtpėrdrejtė nga ana e njė punėdhėnėsi, por do tė ngrihet njė sistem listash punėkėrkuesish, pranė pėrfaqėsive diplomatike tonat, jashtė pėr tė realizuar njė sistem ndėrmjetėsimi pė punėsim, duke lehtėsuar mjaf, kontaktet punėkėrkues-punėdhėnės. Listat e punėkėrkuesve, mund tė shqyrtohen me internent pranė Sporteleve Unikė mbi Imigrimin, duke i dhėnė mundėsi punėdhėnėsve tė pėrzgjedhin punėtorėt mė tė afėrt me kėrkesat e tyre.
Si alternativė, punėdhėnėsit mund ti drejtohen sponsor-it, subjekte qė mund tė bėjnė tė vijnė nė Itali kėta punėtorė, duke ofruar garanci pėr sigurimet shėndetėsore, mjete jetese, strehim etj. Kjo do tė ishte njė reinkorporim i njė Neni tė anuluar tė Tesktit Unik, nė fuqi deri nė vitin 2001, apo siē mund tė kuptohet punėkėrkues i papunė, tashmė i rregullt nė Itali, gjithnjė me mbėshtetjen e garantit, si mė sipėr. Nė kėtė rast, kėtij punėkėrkuesi i lėshohet njė leje qėndrimi e posaēme, me kohėzgjatje njėvjeēare. Sponsori mund ta drejtojė tė garantuarin e tij tek njė punėdhėnės, qė nėse vendos ta punėsojė pas periudhės sė provės, praktikisht bėn qė kjo leje tė kthehet nė njė leje qėndrimi me motive punėsimi si punėmarrės. Nė rast tė kundėrt, brenda periudhės njėvjeēare, ai kthehet nė kujdesin e sponsorit, qė mund ta ndihmojė nė gjetjen e njė vendi pune. Pėrfundimi si i papunė, i kėsaj periudhe do tė thotė qė punėkėrkuesi ka detyrimin e rikthimit nė atdheun e tij, gjithnjė nėn pėrgjegjėsinė e sponsorit.
__________________
none
Page 1 of 1 sorted by
TiRaNaWeB.NeT -> Lajme -> Itali: Ja ēka ndryshuar nė bashkimin familjar dhe kartėn e qėndrimit